heeej ;)

Legat på latsidan så de står härliga till :P

Nu e de bara att roa barn i högsta nivå när man inte har så stor lust att ta me dem ut i de kyliga, rättare sagt iskalla vädret =) Mathias sover ju bara kortare stunder inne o Melle blir ju så fruktansvärt rastlös...
Men men, e de vinter så e de ju!! -32 var de när älskling klev upp i morse o nu e de ju "bara" -27 =)
Men oj vad man kan mysa inomhus istället...


Ska jag köra en kort uppdatering om livet kanske... (Kort??)

Dagarna innan jul:
Tyckte de var kallt me -23 grader...tas tillbaka nu.
Ett antal svängar till Birsta för all klappinhandling...
20 dec kom vintern på allvar me massa snö... Sen hörde man inte mycket annat än att de var snökaos överallt :P Samma visa varje år de kommer snö... Som om man inte vet att de e vinter å då brukar de faktiskt komma just snö!!
Julpynt o paketinslagning till sena natten... Sååå mysigt!! (Men nu e de bara en avklädd gran o gardinerna kvar här av julen, ska ta mej ork att stryka senare idag, eller imorn...eller nån annan dag :P)

Fick mej en tidig julklapp den 22:a då lillPrinsen LOG mot mej första gången!! =) Så vacker! (höll i tutten o retades me den vid hans mun samtidigt som jag lät typ blublubilublubidubbi me fjantig röst, å uppenbarligen så var de ju roligt)

Julafton:
en riktigt härlig dag som tillbringades hos min käre far. Martin o Melle härjade av sej ordentligt, jag fick mysa me Linnéa så mycket jag ville. God mat, trevligt sällskap o mycke paket.

Juldagen: = julafton nr 2... Tillbringades hos svärföräldrarna. En riktigt underbar dag me mer god mat, trevligt sällskap å ännu mer paket!!

Annandagen:
Drog vi oss till min älskade mor o hade de mysigt!

Söndag: "Lilla julafton" hos mina kära Kate o Jonerik =) Riktigt trevligt me glögg o paket! Jag vart som ett litet barn där jag satt o öppnade :P

Nyår: Hans käre bror Jörgen kom på visit!! Så bjöd han på god mat innan han for hem till till sin far/svärgubben. Han hade även med sej Guitar Hero så då kunde ju jag o Hans roa oss bäst vi ville under kvällen =) Så en mysig kväll i soffan me guran o lite vin/öl. Tolvslaget tillbringade vi utomhus me käre Eleine me familj... Fick väl fjutt på nån raket i allafall. Mellestackarn höll sej vaken....till halv 12... Då sa ögonen ifrån. Men hade ju tage me han ut på lite raketer tidigare under kvällen så han fick va me lite...

Resten av dagarna: lite Birsta, hälsa på lite här o lite där, haft lite påhälsning, lite lek ute o inne. Melle åkt skidor (faktiskt för första gången :P) å han var så duktig så! Älskling hemma mellandagarna =))


Nu blir de att koka ihop lite korvstroganoff innan en hungrig kärl kommer hem från jobb... De hade ju faktiskt falukorv på affärn idag!!?!


Kommentarer
Postat av: Catharina

Äntligen ;-) Ja visst är det konstigt att de små sover så dåligt inne? På natten funkar det ju att sova i sin säng men tydligen inte mer än 30 minuter/gång på dagarna :-/



Hoppas ni mår bra allihopa!! Kram!

2010-01-07 @ 20:50:28
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Kate

Vafan fanns det falukorv idag? Du tog väl inte sista hoppas jag :)

2010-01-07 @ 22:22:17
URL: http://kateasberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0