Ohändelserik dag...men härlig!

Har vare en mysig ohändelserik dag...
Melle vakna halv 8 o rusade in till oss o sa att -Nu e de morron! Solen lyser ju!!
(å att han sov på sitt rum hela natten e ett + i kanten, en förmåga att alltid komma in till oss på natten speciellt nu sen lille Mathias kom till världen... Å de blir lite väl trångt när en Melle brer ut sej som 3 pers ungefär)
Men jag o Mathias drog oss till 8...

Tittade aldrig på termometern men har ju inte undgått o höra att de var cirkus -30 ute...
Ringde min käre svärfar som snällt kom o hämtade Melle o skjussade han till dagis.
Skulle igentligen till Liden idag å för lite mätning, vägning o sprutor... BM ringde o vi hoppade de idag o väntar en vecka till.
Var bra längesen nu, sååå nyfiken på hur lång o tjock min lillplutt e ;)

Tog o städade lite i vanlig ordning sen tog jag o kramades o sov en stund me Mathias mitt under dan... Ja tom jag sov, brukar inte ha ro till sånt alls. Men låg där o intalade mej själv att slappna av, jag kan sova...osv... Å efter ett tag sov jag..å skulle kunna sova hur länge som helst..! Bara sova liiite till tänkte jag när han vakna :P

Skulle hämta Melle på dagis... Tro bilen starta...neee... Å motorvärmaren var ju bara i på morron, hade inte tagit mej för att gå ut o ändra tiden... Så packa om bäbis ner i vagn... Men så fruktansvärt kallt var de ju inte då o strålande sol var de ju... Frös ju knappt även fast jag inte hade nå långkalsonger på mej ida :P
Ja sen var de ju bara att gå till bilen o packa om bäbisen till bilbarnstolen igen... Fortfarande talibaner i trappen så man vill ju va snäll o inte ställa en hel barnvagn i vägen!

Hämta Melle, affärn, midda (pastasallad me bacon var faktiskt riktigt gott) sen en tur till svärfar... Nu e de bara till att lägga mina älskade barn o sen plantera arslet i soffan =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0