Äventyr i Liden

En ny härlig dag o vackert vitt e de ute!! Fast hade inte sagt nej till liiite mer snö va?!

Äventyret i Liden igår gick fint, eller sådär kanske jag ska säga... Melwin vart precis väldigt rädd för sprutan när de var dags så de vart lite hålla fast där...stackarn! Gjorde ont i mammas hjärta... Men när de väl var över så var de strålande igen =)
Å vägningen av lille Mathias... Börjar komplettera amningen med lite tillägg =/ Tydligen finns de inte så mycket mjölk i mammas kära bröst så de räcker för att växa o bli stor o stark...
2-3 veckor för att nå födelsevikten... Han e 2½ veckor nu o har gått upp 45 g..."Bara" 220 g kvar då...
Så mata på bara, vad gör man inte för sitt lilla hjärta *pussa på* Hoppas på att amningen inte kommit igång riktigt än, att de bara e tillfälligt!
Men igårkväll var han riktigt nöjd... Kanske har varit hungrig stackarn, därför skrikit så fort han inte låg vid bröstet...

Sen igår em var jag o pojkarna o tittade på liten, supersöt Alice!! =) Så fin! Surra lite bäbis över en kopp kaffe...
Måste ta en sväng förbi där sen å... Glömde min käre skötväska... Sällan...näe... Nog inte lärt mej än att jag tar me den överallt... =P

Fick inte se nå "desperata hemmafruar" heller... Men men, jag o älskling myste framför "Flickan som lekte med elden" istället o de var ju minst lika bra...bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0